29 november - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu 29 november - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu

29 november

Blijf op de hoogte en volg Sandra

30 November 2013 | Curaçao, Curaçao

Het einde van het jaar nadert. Vreemd, want mijn biologische klok is door de weersomstandigheden het niet helemaal eens met mijn verstand. Zo had ik van de week gewoon zin aan een dike trui. Lange broek en sokken. Pepernoten zijn hier ook wel te koop bij de AH, maar in combinatie met zweetdruppels die langs je gezicht rollen klopt het toch allemaal niet. Het gevoel van ijzige kou die smorgens langs je gezicht waait wanneer je op het station staat te wachten kan ik mij niet meer bedenken. Het ijs krabben van de autoruit. Heel vreemd allemaal. Het voelt als een heel andere wereld.

De dagen tellen af en de teller staat nu op 47 dagen. Dit delen door 3 volle weken werken en de rest vakantie. Nou, is dat even een lekker vooruitzicht. Wat is de tijd dan toch ook weer snel gegaan. Te bedenken dat ik hier al dike drie maanden ben. Ja, achteraf inderdaad eenvoudig gezegt. Nou de up's en down's komen nog wekelijks voor hoor. Heimwee, gemis aan doorzettingsvermogen en de keuzes die je moet maken zonder daar al te lang over na te kunnen denken. Het is een hele ervaring deze tijd en geniet ook van de leermomenten. Leren zelf is moeilijk, maar daarna is het ook weer fijner en beter. Als ik zie wat ik allemaal meegemaakt heb, is het dit zeker allemaal waard geweest.

In de weekenden help ik mee voor Carf. Vorig weekend hebben we afgesproken met andere carfies om te wandelen. Zondagmorgen 8 uur. Vroeg he! Maar het was eigenlijk al wat te laat, want de zon deed al flink haar best. Maar het voordeel was dat we daarna heerlijk optijd naar het strand konden. We hadden gedacht in slaap te vallen, maar we hebben heerlijk elke minuut ontspannen in het water en op onze strandbedjes gelegen. Heerlijk! Echt weekend vakantiegevoel.

Dat ik last heb van mijn arm was niet nieuw voor mij. Wanneer ik veel en lang achter mijn computer zit, voelt het alsof er een mes in mijn schouder gedrukt word. Een klacht waar de chiropractor mij vanaf kan helpen. Hoofdpijn zijn de gevolgen hiervan, maar ook een uitgeschakelde arm wat niet heel makkelijk is wanneer computeren je baan hopelijk gaat worden. Dan maar hier even opzoek. Via de huisart hier, een doorverwijzing en nog deze week kon ik er tussen. Elk nadeel heeft weer zijn voordeel want zo kon ik toch ook een klein deel van de medische kant hier zien. .... Niet zo luxe dan bij ons in ned. Laat ik het daar op houden. Verder prima behandeling!

Dan nog een leuk verhaal van gisteren. Ik had die nacht bij Mir geslapen en ging smorgens met Eigen auto naar huis. Het meisje waar ik de auto mee deel heeft hem nodig voor stage. Onderweg merk ik dat de toeter van de auto ook doet wanneer ik rem of over een hobbel ga. Maar het is nog niet zo erg. Thuis aangekomen merk ik op dat ik allebei de huissleutels heb meegenomen. Niet slim en die moet ik dus terug gaan brengen. Ik bedenk mij geen seconde en zeg tegen mijn huisgenootje, rij maar naar stage, ik rij mee en haal je vanmiddag op. We hebben wat lol om de toeter die steeds vaker van zich laat horen. Hoe vroeg het ook is, gelukkig bedenk ik mij om de weg te noteren in mijn telefoon. Van haar stage weer terug naar Mir, daarna door naar huis. Onderweg zit ik nog steeds met het toeterende problem en heb geprobeerd om het binnenste deel van het stuur er uit te krijgen. Maar wanneer de toeter niet meer stopt, druk ik gauw de alarmlichten aan een begeef mij in de vangrails. De sleutels er uit, lampen uit maar de toeter doet het nog. Het middelste gedeelte van het stuur heb ik inmiddels open en zie wat er aan de hand is. en lopend naar stage. Daar staat de auto tenminste veiliger! Als dit zilvere ding tegen de schroef komt, gaat de toeter. Eehm.. stuk papier?.. nee heb ik niet, ah! cd. prima idee en gauw cross ik door naar stage. Een uurtje te laat! Maar wel weer een heel avontuur rijker en weer wat geleerd!


Zo maak ik dus van alles mee. Te bedenken dat ik in het begin niet eens in een auto durfde te stappen om te gaan rijden. Nu cross ik het eiland over in ons groene wagentje en beweeg ik mij prima.

Bedankt aan iedereen die op mijn blog heeft gereageerd! Erg leuk om te lezen en te weten.

  • 03 December 2013 - 18:15

    Wim En Gerda Seppenwoolde:

    Mooi geschreven en mooi gebleven volgens de antilianen.nog een mooie laatste periode op het eiland en geniet van de zon want het wordt hier steeds kouder

    groetjes aan Mir en Ger en de Hondjes

  • 06 December 2013 - 11:35

    Ineke Borger:

    Ha Sandra,

    Jij beleeft toch ook heel wat deze maanden.
    Denk noch maar niet teveel aan het afscheid, en geniet van elke dag!
    Jij de zweetdruppels en bij ons de hagel en natte sneeuwbuien op dit moment.
    Voor jou en Jelle op Fiji niet voor te stellen, want ook daar is het warm en heeeeeeeeel veel regen
    Een hele andere wereld inderdaad.
    Lieve Sandra, nogmaals geniet vd tijd die je nog hebt, en ik wens je Gods zegen
    en bescherming toe!
    Dikke knuffel ineke borger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Stagelopen in Curaçao

Reclamebureau in Curaçao

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

De omgekeerde Cultuurshock

07 Januari 2014

7 januari

30 December 2013

30 december 2013

23 December 2013

22 december

12 December 2013

11 december
Sandra

Mijn blog om op de hoogte te blijven van mijn avontuur

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 12073

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Stagelopen in Curaçao

Landen bezocht: