20 november - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu 20 november - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu

20 november

Blijf op de hoogte en volg Sandra

20 November 2013 | Curaçao, Curaçao

Een goede dag vandaag op stage. Mijn baas is er even van voor en het werk voor de morgen is afgerond. De laatste weken gaat het goed op het werk. Ik mag leuke dingen doen en eigelijk is het het druk waardoor ik geen tijd heb voor mijn stageverslag. Aan de ene kant jammer wat dat is iets wat ik ook heel leuk vind. Stage is echt goed voor je ervaring. Waar kun je beter leren dan op de plek waar het allemaal gebeurt. Midden in een bedrijf mee draaien die zich dagelijks op moet boksen tegen de economische crisis en moet blijven vechten om boven water te blijven. Ook hier is dat dagelijks aan de orde. Producten moeten goed zijn, maar moeten ook vaart hebben om de snelle service te kunnen bieden. De bedrijven die wij binnen krijgen hebben het ook weer moeilijk en moeten ook hun touwtjes in handen houden. Zware tijden voor de business.

Ik merk dat de heimwee afzakt, afgelopen tijd heb ik hier ook aardig mee geworsteld. Een aantal dagen was het mij echt de baas, maar nu kan ik het goed handelen. Het einde komt in zicht en dat geeft mij rust om toch te kunnen genieten. Genieten van de leerzame periode hier en de momentjes wanneer ik niet hoef te werken. Als ik besef dat ik op Curacao woon komt er toch een glimlach van trots op mijn gezicht. Ik heb het toch 'ff in mijn eentje voor elkaar gekregen om die buitenlandse stage te doen. Ik moest en zou naar het buitenland, nou! Dat is dan mooi gelukt!

De tussenbeoordeling van vorige week ging ook prima. Gemiddeld een 7. Twee punten waar ik nog goed aan kan werken. Altijd fijn om even te testen of we op een lijn zitten. Dit kwam goed over een!

In de weekenden mag ik genieten van het eiland. Ik ben veel bij Mir, en rij dan het hele eiland over om actief te zijn voor CARF. Wat zijn er hier toch veel honden die slecht behandeld worden. Pups die in een doos of zak op straat gegooid worden of oudere honden die langs de kant van de straat lopen. Niet wetende welk leven zij hebben doorstaan. Je weet het niet en toch zijn ze allemaal zo lief. Een hond kan er niet wat aan doen dat het ziek wordt, maar om hem dan op straat te zetten. Je kunt er een fulltime baan van maken met nachtdiensten als je wilt hier. Ik vind het echt tof om te doen. Zo zie ik een heel ander deel van curaçao. Bezoek ik veel huizen en ontmoet ik mensen die hier hun leven leven. Van echte Antiliaanse mensen die enorm gastvrij zijn, tot emigranten die inmiddels al een aardig woordje papiaments praten. Het geeft mij voldoening om hier ook mijn handen uit de mouwen te steken voor een ander. Niet alleen maar voor je eigen CV en jezelf hier te zijn, maar interesse te tonen.

De boot van sinterklaas heb ik helaas niet gezien, wel mocht ik getuige zijn van een bende zwarte/gekleurde pieten die ook zeker iets gedaan hebben met de pietitie van de afgelopen tijd! Ze hadden alle kleuren van de regenboog aan.

Deze week mocht ik de koning en koningin welkom heten samen met 1000de andere mensen. Ze kwam hier een bezoek brengen. Samen met een huisgenootje hebben we met een nederlands en curacao's vlaggetje op de tribune gezeten en gekeken naar het optreden. Erg leuk en tof om dit mee te mogen maken.

Gisteren was mijn afspraak met de chiropractor. Vorige week had ik een verwijs gekregen van de huisarts hier. Flinke last van mijn rechter arm en continu hoofdpijn. Langdurig werk met een slechte houding. Ik ben er mee bekent. Niet fijn om dit moeten doorstaan, maar het levert wel weer mooie verhalen op voor mijn dagboek. In een hokje van 2 bij 4 stond een tafel op houtenpootjes van 40 cm. Een kussen met een handdoek. Geen elektrische stoel zoals ik gewend was. De behandeling ging ook wat anders dan 'normaal' maar het werkte en dat was goed. Fijn!

Met up's en down's kom ik de weken door. Geniet ik van Curacao, de enorm mooie plekjes van de baaien maar ook de luchten. Woh! wat is hier de zon en de avondlucht toch mooi! ( voor foto's zie mijn facebook) ...

De aankomende 7/8 weken ga ik mijn stage goed doorlopen en afronden. Zal ik mij blijven inzetten voor CARF en ontmoet ik graag nieuwe mensen om te zien hoe zij hier leven. Een ontdekkingsreis die ik niet weer over kan doen kun je het beste maar alles uithalen wat er in zit.

Bedankt voor de leuke kaartjes via de post en de reacties op mijn vorige blog! Leuk om toch zo ook contact te houden.

  • 20 November 2013 - 19:27

    Monique Falkmann:

    Hoi hoi Sandra,
    Heb net je fantastische mooie verhalen gelezen.
    Meid wat een belevenis,en wat heb je een geweldige manier van schrijven.
    Geniet nog van je laaste weekjes,voordat je het weet ben je er weer en verlang je
    naar het zonnige curacou.
    groetjes Monique Falkmann.

  • 20 November 2013 - 19:45

    Janneke:

    Heerlijk positieve instelling! Fijn dat je geen heimwee meer hebt. Geniet van de momenten elke dag!! Haal het beste uit je zelf en de ander en er gaat een wereld voor je open. Super fijn voor je. Ben super jaloers. Pffff was ik nog 20 jaar jonger.....u

  • 20 November 2013 - 19:58

    Esther:

    Hoooiiii Sandra,

    Bedankt dat we weer mochten lezen over je mooie verhalen over je stage!!! Wat fijn dat je over het puntje van heimwee over bent. Geniet van alles om je heen! En die hondjes......wat erg en zielig zeg!!!! Goed dat je je daar voor inzet!!!! Dikke kus Esther

  • 20 November 2013 - 21:44

    Jennet:

    Ha Sandra! Nou zeg, weer een leuk verhaal ! Fijn dat het weer goed met je gaat, hou ons op de hoogte en geniet er nog van !!

    Groetjes oet Riessen !

  • 21 November 2013 - 15:56

    Marion:

    Hey topper!!
    Ik ben heel erg trots op je. Je gaat dushi korsow nog missen! ;-)

    dikke kus en tot snel...

  • 22 November 2013 - 16:20

    Tante Rita:

    Hoi lieve nicht,je kunt straks als je weer thuis bent,al je verhalen bundelen,en een boekje uitgeven.ze zijn prachtig.geniet van alles om je heen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Stagelopen in Curaçao

Reclamebureau in Curaçao

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

De omgekeerde Cultuurshock

07 Januari 2014

7 januari

30 December 2013

30 december 2013

23 December 2013

22 december

12 December 2013

11 december
Sandra

Mijn blog om op de hoogte te blijven van mijn avontuur

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 12077

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Stagelopen in Curaçao

Landen bezocht: