31 okt - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu 31 okt - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu

31 okt

Blijf op de hoogte en volg Sandra

01 November 2013 | Curaçao, Curaçao

Het regent al twee dagen op het eiland. De temperatuur is heerlijk aan het dalen en de grond wordt goed gevuld met water. Een andere periode breekt aan. Hoewel het voor mijn verwarde biologische klok nog steeds september is, volg ik te voet de berichten op facebook. Herfst tafels, nieuwe etalages van winkels met de wintermode. Het slechte weer + storm in Nederland. Waar zouden we zijn zonder het internet. Dan had ik mij helemaal afgezonderd gevoel.

Na het uitzwaaien van mijn ouders afgelopen vrijdag ging het eigenlijk wel goed. Ik heb een heerlijk weekend gehad en ook maandag gewoon naar mijn werk geweest. Alleen dinsdag was een beroerde dag. Ik stond op en voelde mij wat vreemd. Geen lichamelijke klachten en ... er hing een bui boven mijn hoofd. Ik ging gauw douche en klaar maken voor mijn werkdag. Tijdens het ontbijt moest ik huilen. Ik wilde mij groot houden want met dikke rode ogen op je werk komen kan natuurlijk niet. Maar het stopte niet. Heimwee was het enige waar ik het op kon geven. En dat was het ook. Ik ben mijn bed weer in gekropen en een dag geskipt. Soms heb je geen zin om te werken en verzin je een reden. Nu kon ik niet anders dan vertellen dat ik echt niet kon komen.
Heimwee doet veel met je. Je kunt er niet om heen en het liefst wil je gewoon met 1 klip in je vingers thuis zijn. Toch ga ik het afmaken waar ik aan begonnen ben. Er valt hier nog veel te beleven en ik weet dat als ik thuis ben, niet zomaar even weer terug kan. Dus nu ik er nog ben, moet ik genieten. Zo'n dagje tussen de regels door, kan ik dan ook nog wel weer veel uithalen.

Woensdag was wel weer een goede dag, de bui boven mijn hoofd was weg en ik kon weer lachen. Het is best lastig om in je eentje zo'n avontuur aan te gaan. Ik weet al dat ik liever geniet met iemand samen dan alleen. Want, alleen is maar alleen.

Er zijn in het huis ratten gesignaleerd. Als ik ergens niet tegen kan is het onverwachts bezoek op mijn kamer. Bij alles en elk geluidje zit ik recht op om te kijken of ik iets zie bewegen. Heel vervelend. Snachts draait mijn ventilator gelukkig op z'n hoogste stand aan het plafon met veel kabaal, dus hoor ik geen beestjes.

Vandaag wilde ik graag weer sporten maar helaas, het regende. Ik denk dat dit de eerste en laatste keer is dat ik deze smoes kan gebruiken. Tenzij nu echt het regen seizoen is aangebroken.

Morgen is het alweer vrijdag! Weer een week voorbij. Het aftellen gaat gewoon door. Nog 8 weken stage. en nog twee weken vakantie!

Ik ben heel benieuwd wie mijn blog allemaal lezen.. Laat je een berichtje achter?! Dat vind ik erg leuk en word ik blij van!

  • 01 November 2013 - 01:48

    Tabita:

    Hoihoi Sandra!

    Nou ik lees je blogs heel trouw hoor, vind het erg leuk om je te volgen en wat je allemaal meemaakt.
    Ik heb enorm veel respect voor je dat je het ondanks je heimwee toch door blijft zetten en ook omdat je alleen dit avontuur bent aangegaan.
    Ontzettend knap!!
    Ik wou dat ik zoveel lef had om je voorbeeld te volgen.

    Even over de films die ik je zou sturen.
    Ben bang dat dit nog wel even gaat duren omdat mijn laptop lichtelijk kaduuk is.
    Kan dus niets downloaden en je dus ook niks sturen.
    Ik kan i.i.g. proberen om dat programma op een andere laptop te installeren en het vanaf daar proberen.
    Lukt dat niet dan doe ik het wel bij een vriendin, die heeft hetzelfde programma.

    Ik hoop dat je de laatste weken nog kan genieten en ik wacht met smart op je volgende blog.

    Ik bid voor je!

    Liefs Tabita

  • 01 November 2013 - 07:58

    Marja:

    Ha San,

    Held ben jij, dapper dat je daar in je eentje zit!
    Haha die ratten, arme vrouw! Gelukkig heb je de muizen bij ons in huis ook overleefd, zelfs één in je koffer;)
    Succes nog daar, geniet er ook vooral van.
    Liefs

  • 01 November 2013 - 07:59

    Jennine Sloot:

    hoi Sandra,ik lees je stukjes altijd graag.leuk om te weten hoe het daar gaat.nog heel veel succes.leef in het moment.Dan komt het goed.

  • 01 November 2013 - 08:04

    Gerlinde:

    Hoi Sandra,

    Wat vind ik het ontzettend knap van je dat je dit doet,
    En vooral niet opgeeft wanneer je het even moeilijk hebt!
    Ik zou allang weer in Nederland zijn (respect!)

    Ratten!?! :0 jakkie

    Ik volg ook trouw je blog want wat ik zou ik graag het lef willen hebben wat jij hebt!
    Geniet van de regen daar (ik ben het hier alweer zat:()
    Zet um op!

    Liefs Gerlinde

  • 01 November 2013 - 08:15

    Anita Vd Messe:

    Hy San,

    Geniet van je reis. .heerlijk... houdt vol..dit is iets wat je je leven lang nooit meer vergeet en niemand je af pakt..!!Velen zullen jaloers zijn..en nooit zon stap durven zetten.

    Xxx mij

  • 01 November 2013 - 08:55

    Renee:

    Hej lieve san!
    Dagen als die dinsdag heeft iedereen wel eens..dus geen paniek, Komt helemaal goed! Vergeet niet te genieten!! je bent een topper!

    Dikke knuffel

  • 01 November 2013 - 14:11

    Jennet:

    ha Sandra !
    Ja trouwe volger van je blog, .... vanmorgen net ff bij je pa en ma geweest. Je vader heeft verteld over hun reis en verblijf bij jou, leuk hoor ! Voor de foto's was het toen geen tijd meer, maar dan doen we dan weer een andere x ! ik ben niet jaloers op je maar vind het wel heel stoer ! Nog een fijne tijd gewenst, probeer ervan te blijven genieten en laat ons ' meegenieten". ( Keuj nog wal n betje riessens kuiern ?? ) Hartelijke groetjes oet Riessen van Jennet en fam.

  • 01 November 2013 - 14:57

    Marianne Dannenberg:

    hee lieve grote stoere dochter van ons ! natuurlijk lees ik je blog altijd, en soms lees ik ook nog wel eens dingen die ik nog niet wist. ik wil alles van je weten dat weet je toch? ik hoole onmunig vülle van oe.

    wij zijn heel trots op jou.
    groeien is loslaten dat is voor ons heel moeilijk, maar we blijven je volgen waar je ook gaat of staat.
    houd goede moed en je hebt het overwonnen !

    xxx je mam

  • 09 November 2013 - 13:15

    Marion:

    Hey lieverd, wat ben je toch een stoertje! Ik voel me bijna schuldig dat ik je naar dat verre mooie eiland heb 'gestuurd'. Jouw verhalen geven mij heimwee naar dushi Korsow, ik zit hier met een buitje boven mijn hoofd. En een storm om het huis. ;-) De tijd gaat snel he! Fijn om je berichten te lezen, ben je toch een beetje hier. Gaan we snel skypen, voor je weer thuis bent? kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Stagelopen in Curaçao

Reclamebureau in Curaçao

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

De omgekeerde Cultuurshock

07 Januari 2014

7 januari

30 December 2013

30 december 2013

23 December 2013

22 december

12 December 2013

11 december
Sandra

Mijn blog om op de hoogte te blijven van mijn avontuur

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 12079

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Stagelopen in Curaçao

Landen bezocht: