26 okt - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu 26 okt - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu

26 okt

Blijf op de hoogte en volg Sandra

27 Oktober 2013 | Curaçao, Curaçao

Eindelijk even weer een momentje met mijn laptop. Nouja, eindelijk. Nee het is een goed teken dat ik geen verveel momentjes heb gehad de afgelopen tijd. Mijn ouders waren hier op vakantie en ik heb enorm van hen, en de tijd samen genoten. Ze zaten op het Chogogo resort en hebben een prima tijd gehad. Een goede kamer met genoeg ruimte voor mijn bedje. Heerlijk een paar nachten mogen logeren. Het rond touren met de auto en vooral het vaak verdwalen heeft mij inmiddels goed de weg leren kennen. Ik kan nu fijn met mijn autootje naar verschillende plekken rijden. Dat is fijn om je wat meer te kunnen verplaatsen. Wat ik zeker niet van mijzelf had verwacht om hier nog achter het stuur te kruipen. De wegen zijn hier slecht en de naambordjes van straten zijn vaak zoek of staan er helemaal niet. De wegen kaart is dan ook echt mijn noodzakelijke vriend die mee gaat.
Door de aantal vrije dagen hebben we heerlijk wat uitstapjes kunnen maken. Van een struisvogel farm tot de groten van Hato mochten we ook enorm genieten van de rustmomentjes in het zwembad of zee. Mijn huid is ook heerlijk bijgekleurd. Fijn! Genieten dus. Maar ook zeker meer gewenning. Ik vind het leuk om hier te zijn. Te zien hoe mensen hier leven en om cultuur te snuiven. Inmiddels zit ik bijna op de helft van mijn tijd. Vorige week zij ik nog tegen mijn ouders. 5 maand is toch best wel een lange tijd om weg te zijn. Dat klopt inderdaad maar ook wel een mooie en goede ervaring voor mijzelf. Ik ben echt blij met de doorzettings vermogen die ik in mij heb. Dat ik door gezet heb om echt naar het buitenland te gaan. Het huis waar ik nu woon is gezelligheid en veiligheid. Er is altijd wel iemand thuis en ik vind het tof om samen boodschappen te doen en na het koken heerlijk samen te genieten van de maaltijd.
Met Mir ben ik ook veel op stap. Zij werkt hier voor Carf (straathonden) en met haar struin ik veel huizen en plekken af. Hierdoor zie ik ook een heel andere kant van Curacao. Een kant die je normaal gesproken niet snel zult ontdekken. Toch is het echt goed werk wat zij, maar zeker ook haar collega's hier op het eiland verrichten. Van hele oude honden die er echt slecht aan toe zijn, tot hele jonge pups die in een doos langs de kant van de weg gezet worden, zetten zij hun tijd en energie op.
Ik rij dan ook vaak mee om honden op te halen, te vervoeren of voor een bezoekje aan de dierenarts. Leuk om zo ook wat diensbaar te kunnen zijn voor een goede stichting. Ik heb al heel wat kleine pups mogen knuffelen.

Via deze weg bedank ik alle lieve berichtjes die ik krijg via facebook en de mail. Het is echt fijn om contact te kunnen hebben. Stilt mijn heimwee.

Vandaag ben ik naar de kapper geweest. Iets waar ik altijd even mijn zin voor moet inzetten wat zo leuk vind ik het niet. Het resultaat is te zien op mijn facebook en ja, ik ben er blij mee. Het is even weer wennen maar veel luchtiger en tja, echt Sandra.

Zo! Een kleine update.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Stagelopen in Curaçao

Reclamebureau in Curaçao

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

De omgekeerde Cultuurshock

07 Januari 2014

7 januari

30 December 2013

30 december 2013

23 December 2013

22 december

12 December 2013

11 december
Sandra

Mijn blog om op de hoogte te blijven van mijn avontuur

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 12069

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Stagelopen in Curaçao

Landen bezocht: