17 SEPT - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu 17 SEPT - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu

17 SEPT

Blijf op de hoogte en volg Sandra

17 September 2013 | Curaçao, Curaçao

Week 5 is reeds begonnen. Het gaat steeds beter. Mijn draai heb ik inmiddels kunnen vinden. Smorgens om 7 uur gaat de wekker. Kwart voor 8 ben ik op mijn stage en daar zit ik mijn tijd uit tot smiddags half 6. Een lange dag. Het werk is leuk om te doen. Verschillende projecten komen voor mij. Van labels van eten of drinken tot grote billboards van een restaurant. Toch merk je dat het eiland het moeilijk heeft. Op de radio die nonstop aanstaat hoor je veel narigheid voorbij komen. Niet alleen maar van overvallen en inbraak maar ook van onderwijsproblemen, politieke situaties en echte crisis. Het werk is ook niet veel. Vaak in de morgen hebben we wel wat te doen, maar in de middag is het eigenlijk stil. Het zit er daarom ook een beetje het zelfde uit elke dag. Met de collega's gaat het steeds beter. We leren elkaar goed kennen in deze vrije uurtjes en we zijn vorige week samen wezen lunchen bij de starbucks. Erg leuk! De dosis lactose van de frappucino was alleen niet heel goed voor mij!

Vorige week ben ik voor het eerst wezen sporten! Het was een bootcamp van mensen die ze zelf bedacht hebben. Jongens van Defensie die een groep hebbben opgericht. Zwaar! Super zwaar. ik was al kapot na de warming up. Alle spieren in mijn lichaam kon ik savonds voelen. Twee dagen daarna.. nog erger! Maar het is mij zeker goed bevallen, vanavond ga ik weer.

De skype is echt een uitkomst. Veel verschillende vrienden al gesproken en lekker bijgekletst. De 6 uur tijdsverschil maakt het soms nog wel eens lastig. Al maken we vaak tijd vrij voor deze kostbare uurtjes midden in de nacht!

In de tijden dat ik bijv. op bed lig met muziek in mijn oren, fantaseer ik over het leven. Alles wat ik heb in nederland. Alles wat ik tot nu toe gezien en geleerd heb. Ik heb echt zin om veel uit het leven te halen. Verschillende uitdagingen aan te gaan maar zeker ook lekker een eigen plek te creeren. Straks je eigen plekje waar je gaat wonen.
Nieuwe periode hier op Curacao is zeker een uitdaging. Een goede stap dat zeker! Al heb ik natuurlijk mijn ups en downs. Dit hoort er bij. School vind ik echt super leuk, maar er komt een tijd om echt te gaan werken. Geld verdienen en echt een baan te hebben.

Het idee om mijn eigen levensboek te gaan schrijven ligt nog steeds op de plank. Ik had gedacht om genoeg tijd en zin te hebben om er aan te beginnen. Het is alleen niet het goede moment. Hier gebeurt zoveel meer, dat ik dagelijks genoeg heb aan mijn dagboek. Wat later ook weer toegevoegd zal worden. Dus dit blijft nog even op de plank.

Mijn lichaam wend steeds meer aan de natuur. Veel drinken en goed gezond proberen te eten. De mensen eten hier veel fastfood en drinken koolzuur of bier. Het fruit,.. valt eigenlijk wel tegen hoeveel en lekker het er uit ziet. Al kan ik heerlijk genieten van annanas uit blik van de albert hein na het sporten.
Mijn schouders, neus, buik, en benen zijn inmiddels bijna vervelt en klaar voor de nieuwe lading zon! Heerlijk.. want elk weekend heb ik toch wel een beetje vakantie gevoel. Zon zee strand en zonnebrand.

Afgelopen zondag nacht KEIHARDE onweer gehad. De tropische stormen zijn op komst en dat heb ik goed mee gekregen. Wooh! Ik trilde mijn bed bijna uit. De flitsen en knallen waren tegelijk en er was smorgens ook echt gaos op de weg. Veel regen is hier echt niet handig. Normaal gesproken staan er al veel files, maar met regen en water overlast is het echt een eiland. Geen putten in de straten, grote plassen met water en super glad op de weg.
stroom uitval gebeurt geregeld.


zo! dat was weer een heel verhaal van mijn afgelopen dagen. Ik moet zeggen.. Ik voel mij goed! Dus januari ga ik wel halen. Het is een mooie ervaring om hier in je eentje te zijn en alleen te ontdekken wat er te ontdekken valt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Stagelopen in Curaçao

Reclamebureau in Curaçao

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

De omgekeerde Cultuurshock

07 Januari 2014

7 januari

30 December 2013

30 december 2013

23 December 2013

22 december

12 December 2013

11 december
Sandra

Mijn blog om op de hoogte te blijven van mijn avontuur

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 12067

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Stagelopen in Curaçao

Landen bezocht: