7 september - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu 7 september - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu

7 september

Door: sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

08 September 2013 | Curaçao, Curaçao

De ventilator staat op stand drie en draait heerlijke rondjes door mijn kamer. Mijn benen languit voor mij, ingestreken met een heerlijk groen goedje wat hier aftersun heet. Lijkt een beetje op groene dreft zo dik! Maar goed.. het is nodig want mijn hele bikini staat getatoeëerd in mijn huid. Met een voorbereiding van factor 50 zonnebrand en een strandbed in de schaduw, heeft het mij een aardig rood huidje opgeleverd. Vanmiddag westpunt bezocht. Een goed uur onderweg geweest. Het deed mij aan verschillende landen denken. De catussen deden mij denken aan een wildernis van Australie. Al ben ik er nooit geweest, de beelden in mijn gedachten deden mij hier aan geloven. De huisjes van golfplaten, veel puin en vooral armoede deden mij dan weer denken aan Afrika. Erg afgelegen van Willemstad en eigenlijk ver van alles. De wegen waren tamelijk slecht, vele gaten en rotsen in de weg maakte de reis tot een groot avontuur. De letters van WILLYWOOD, Namaak van de beroemde letters van Hollywood. heb ik ook gezien. Flamingo's die met z'n allen stonden te baden was een prachtig gezicht. Wat zijn die beestjes toch mooi roze!
Een beeld wat ik in mijn hoofd had, maar waar ik geen titel bij kan verzinnen is: Een huisje versierd met mooie bloemen ver afgelegen op een heuvel van de omgeving. Duidelijk mensen die er wonen die van tuinieren houden want dat zag er goed uit. Maar de armoede was ook goed te zien. We reden wat langzamer om het allemaal goed te kunnen bekijken. Verschillende soorten potten met bloemen en planten. Een soort van moestuin erg verdord maar met vele gieters omsingelt, alsof het lijkt dat ze toch voldoende drinken krijgen. Wanneer we voorbij het huis zijn die ik daadwerkelijk het gehele beeld van dit verhaal. Een man met een hark die een grote rieten hoed draagt. Een lichtblauwe werkjas en houten klompen. Hij draait zich om en zwaait met zijn hand! Echt een genieters man die zijn lust en leven stopt in zijn hobby tuinieren. Een sterk verhaal! .. Al heb ik het zelf samengevoegd uit beelden en gedachten in die ene minuut terwijl wij langs zijn huisje reden.

Mooie bijzondere ervaringen die je meemaakt wanneer je een poosje ergens anders woont. Ervaringen die je meemaakt en eigelijk niet zo goed kan verwoorden. Dat je hier savonds de maan en de polster zien, is toch raar. Thuis zie ik die ook. De wereld, de schepping zo mooi, zo ontzettend groot. De prachtige tweekleuren zee en de witte stranden. De palmbomen met de vele kleurrijke vogels. De geluiden van de zee en het gezang van deze mooie vogels. Het is een rijkdom. Wanneer ik mijn ogen sluit, fantaseer ik over de schepping in het paradijs van het begin. Een klein beetje kan ik begrijpen over hoe mooi het toen was. De vissen onder water en alles boven water, het was goed! En wat tof en dankbaar ben ik dat ik dit toch ook mag zien en er van kan genieten.

De reis terug brengt mij bij een apotheker op de hoek van de straat. Het enige flesje aftersun mag ik van hem kopen. En daar zit ik dan.. Waar ik dit verhaal mee begon.

De twee weekenddagen dat ik vrij ben.. Ik laad mijzelf weer op om er weer een week tegen aan te gaan!
Morgen ga ik een kerk bezoeken. We zijn er net even langs gereden om te kijken hoelaat het begint. Jo zal mij er afzetten. Leuk! ik heb er zin in. Hier zal ik vast nieuwe mensen leren kennen.

  • 08 September 2013 - 14:27

    Ineke Borger:

    Ha Sandra,

    Ik hoorde vorige week dat je ook een hele reis onderneemt! en een hele ervaring rijker bent daarna.
    Geniet van alles en sterkte als het soms wat minder gaat misschien.
    Ik bid je Gods zegen en bescherming toe, en tot een andere keer.
    2 mensen die ik nu kan volgen op een ander deel van de wereld. Apart hoor!!

    Liefs ineke borger

  • 09 September 2013 - 20:15

    Jannie D:

    Het heeft hier de afgelopen dagen geregend. Heeft jouw 'big mama' nog een kamer over?

  • 18 September 2013 - 02:59

    P.:

    Mooi beschreven..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Stagelopen in Curaçao

Reclamebureau in Curaçao

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

De omgekeerde Cultuurshock

07 Januari 2014

7 januari

30 December 2013

30 december 2013

23 December 2013

22 december

12 December 2013

11 december
Sandra

Mijn blog om op de hoogte te blijven van mijn avontuur

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 12082

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Stagelopen in Curaçao

Landen bezocht: