3 oktober 2013 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu 3 oktober 2013 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu

3 oktober 2013

Blijf op de hoogte en volg Sandra

03 Oktober 2013 | Curaçao, Curaçao

De 1 oktober voelde hier echt raar. Het is heerlijk mooi weer buiten en toch is het oktober. De herfst periode waar ik in Nederland echt wel van kan genieten, sla ik nu over. De regen, de mooie blaadjes aan de bomen. September ging nog wel, dan heb je in Nederland ook wel is mooi weer. Maar nu ik hier langer ben, is het in mijn biologische klok echt een zooitje, het klopt gewoon niet. Dat zal wat worden met de kerst .. in mijn korte broek en teenslippers.

Een rare overgang wanneer je hier een wat langere tijd woont en je deze dingen pas echt ervaart. Vreemd om te merken dat er echt een soort structuur in je leven zit wat je in goede vorm houdt.

Hier probeer ik dat wel een beetje te krijgen maar het verloopt wat lastiger dan verwacht. Het woordje heimwee mag voorkomen in mijn woordenboek Curacao. In de volksmond klinkt het misschien iets groots, maar voor mij hoort het er nu wel echt bij. Ik mis mijn leven in nederland. Al weet ik dat dit geen misstap is geweest. De tijd dat ik hier ben heb ik veel bij geleerd. Stukje ontwikkeling voor mijzelf, keuzes zien en maken wat je in nederland nooit zou krijgen. Ook merk ik dat het leven hier heel anders is dan als je hier heerlijk op vakantie zou gaan. De twee weekend dagen voelen hier als vakantie. Wanneer ik het strand voel, de zee ruik en mijn ogen sluit om even echt te genieten dan zou ik hier wel mijn hele leven willen blijven. Maar zodra de week weer begint, vallen mijn ogen dicht, heb ik een wat lusteloos gevoel en zet ik mijn tanden op elkaar en zet door. Mijn verstand praat continu tegen mijn gevoel om door te zetten. Kom op, genieten hoor! Het is niet voor altijd en deze kans krijg je nooit weer. Je moet volhouden omdat het heel leerzaam is om hier te zijn. Een uitdaging die je graag wilde doen, nu ben je hier, nou kom op dan, haal er uit wat er in zit.

De nieuwe woonomgeving is prima te doen. Een echt studentenhuis waar we met z'n 19 wonen. Overdag zijn de meesten op stage. Andere gaan naar een avondschool. Het is heel verschillend wat iedereen doet. Maar zeker gezelliger en meer te beleven. Dit was zeker een goede keuze om een goede wending te geven aan mijn dagboek verhalen. Want deze houd ik netjes bij met alle gedachten, ondernemingen en verhalen wat ik beleef.

De wegen op Curacao zijn niet heel logisch. Het is mij bijna gelukt om een auto te regelen maar de google maps heeft het er soms goed lastig mee. Wanneer je de weg zou vragen, krijg je 10 dingen te horen die je onderweg ziet en dan kom je op je bestemming. Klinkt logisch maar het is echt heel anders. Sommige straten hebben geen namen. Wanneer je vier keer links af slaat, zou je denken op dezelfde plek weer uit te komen. Hier is dat niet zo, hier is het heel anders. Wanneer googlemaps je laat zien dat je naar boven moet, is het in werkelijkheid helemaal anders en bestaat het gewoon niet. Nee, heel veel vergelijkingen hebben Ned en Curacao niet met elkaar. Het is een mooi eiland waar veel kunst te zien is op straat en in het leven. Een plek waar je gewoon een keer geweest moet zijn. Ze hechten hier veel waarde aan het koninklijk huis, maar verder is het een heel andere wereld. Gisteren reed ik door Otrabanda en dan doet het mij meer denken aan de straten in Johannesburg (zuid afrika).

De warmte is hier goed te voelen, niet alleen bij ons als stagiares maar ook de lokale bevolking heeft last van de warmte. Het advies is dan ook, veel water drinken en de zon vermijden.

Je treft het: werken in de airco.



  • 03 Oktober 2013 - 19:49

    Jennet :

    ha Sandra !!
    het is net of ik je zo hoor praten, zo schrijf je ook, prachtig !! ik kan me die gevoelens heel goed voorstellen ; je zelf steeds voorhouden dat je moet genieten (en dat doe je natuurlijk ook wel), maar het is ook goed dat je accepteert dat de heimwee erbij hoort, maar dat is een heel goed teken hoor !! en het thuisfront ervaart dat zeker ook ! ik vind het elke x weer leuk om je ervaringen te lezen, ik ben niet jaloers op je ( zou niks voor mij zijn zover weg, brrrr haha ) maar ik vind het voor jou heel erg leuk ! Geniet ervan ( daar is'tie weer ! ;-) en de hartelijke groetjes uit het , overdag prachtig weer, maar 's avonds/'s nachts koude Rijssen .

  • 03 Oktober 2013 - 20:42

    Paulina:

    Hey lieve Sandra,

    Top om zo te lezen wat je bezig houdt qua werk en gedachten.
    Geniet,en zet door en ervaar!. Hier krijg je geen spijt van.
    Dikke kus van je nicht Paulina

  • 04 Oktober 2013 - 18:32

    Tante Rita:

    Hai lieve Sandra!hoe gaat het daar bij jou? Het is hier bijna half zeven in de avond,dus hier weekend.jij moet nog een paar uurtjes,en dan heb je weer twee volle dagen vrij.geniet er van .dit wat jij doet is niet voor iedereen weggelegd.ik vind het knap van je.houd moed,en dat kan alleen met de hulp van onze lieve Heer.Dikke knuffel van jeverretante.x x x

  • 10 Oktober 2013 - 15:30

    Wim En Gerda Seppenwoolde:

    Hallo Sandra,
    Van Jeanet Geerling hoorden we van je reisverslag,leuk om te lezen.
    je schrijft heerlijk,we maken het zomaar mee.
    fijn dat je zoveel hebt aan Mirjan en Gerard,we zijn het helemaal met je eens dat het schatten van mensen zijn haha,fijn dat je bij hen terecht kunt,ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je dat je bij hen kunt zijn want ohhh wat kunnen wij soms ook erg naar hen verlangen.Sandra we wensen je een hele fijne tijd met je ouders,geniet van en met elkaar.lieve groetjes van ons uit rijssen met vl lfs aan M&G en knuffels aan de hondjes....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Stagelopen in Curaçao

Reclamebureau in Curaçao

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

De omgekeerde Cultuurshock

07 Januari 2014

7 januari

30 December 2013

30 december 2013

23 December 2013

22 december

12 December 2013

11 december
Sandra

Mijn blog om op de hoogte te blijven van mijn avontuur

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 12070

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Stagelopen in Curaçao

Landen bezocht: