30 december 2013 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu 30 december 2013 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sandra Dannenberg - WaarBenJij.nu

30 december 2013

Blijf op de hoogte en volg Sandra

30 December 2013 | Curaçao, Curaçao

Kerst is inmiddels achter de rug en het einde van het jaar nadert. Vreemd genoeg geeft mijn biologische klok mij nog steeds geen gelijk in deze kalenderdagen. Het ene moment zit ik met mijn nette witte jurkje in de kerkbank kerst liederen te zingen, vervolgens neem ik een duik in het verfrissende zwembad in de achtertuin. Een rare tijd, maar ook weer heel bijzonder om mee te maken.


Mijn eerste kerstdag ging als volgt: Mijn telefoon wekte mij wakker om optijd in de kerk aanwezig te zijn. Ik had totaal geen idee dat het kerst was, en de enige plek waar je dit kan zoeken is toch wel de kerk. Een mooie dienst, precies wat je nodig hebt op 25 december met 35 gr buiten. Kerstliederen en het bijbelverhaal van Maria en Jozef en het kindje Jezus. Mooi en ook heel bijzonder.
Na de dienst kon ik nog even een prachtig shot maken van twee mooie cruise schepen die dichtbij lagen. Thuis gekomen even in het gezelschap gemengd thuis, met behulp van skype. Mijn kerstcadeautjes voor mama, zus en schoonzus, waren netjes bezorgd en konden ze op dat moment uitpakken. Special for christmas! Na de plons in het zwembad heerlijk van het zonnetje genoten met fijne muziek door mijn koptelefoon in mijn oren. Heerlijk, Merry Christmas! Zeker weten. Rond 4 uur werd het een gekkenhuis. 11 vrouwen die allemaal als eerste wilde douche.(we hebben 4 badkamers) maar iedereen wilde natuurlijk weer gelijk. Alle jurken werden geshowd en alle schoenen en tasjes gedeeld. Op en top op gedirkt liepen wij dames om half 7 richting de auto's die ons vervoerde naar plein cafe Wilhelmina. Daar stond een lange tafel voor ons klaar, gedekt met de pannetjes en gourmetstel. De tafel was zo vol gedekt dat je eigenlijk niet goed kon eten. We hadden allemaal een glas in onze handen om op de kerst te proosten toen de wolken los barstte. Regen! regen! Ik heb keihard gelachen. Iedereen schuilde onder de grote parasollen. Geklaag. Echt Echt Nederlanders! Vreselijk. Ik niet, ik moest lachen om de chagrijnige gezichten, het geklaag en het idee dat iedereen zich mooi had gemaakt en het nu allemaal verregende. Afijn! Na een half uurtje konden we alsnog aanschuiven en hebben we heerlijk kunnen kokkerellen op ons eigen vuurtje. De avond zette zich voort op Cabana Beach. Hier hadden we een grote lounge bank gereserveerd waar we ons volgende drankje konden klinken! Heerlijk wat heb ik genoten met een kop koffie op de bank. Het voelde goed! Een live bandje stond goed te zingen en ik heb echt genoten! Wat een kerst dacht ik! Top!

Tweede kerstdag verliep totaal anders maar zeker ook een goede dag. Deze dag zijn we hard aan het poetsen geweest van Mir en geer. De keuken, het gastel, de vloer! Alles schoonboenen om de spullen te kunnen verhuizen! Warm! Maar zeker lekker en fijn om hen te kunnen helpen! Verhuizen komt meer bij kijken dan je denkt. De dagen er na zijn we ook druk geweest. Dozen pakken, poetsen en nieuw interieur shoppen. 1 van deze dagen gingen we op zoek naar een bank. Alleen hier zijn de antilianen over het algemeen echt klein. Dus elk bankje waar wij ( lees, wij lange nederlands) op plofte was te laag, te kort of te.. klein. We bezochten alle, kleinste en vol gepropte winkels. Erg leuk om te zien! Echt de laatste winkel van het eiland waar je banken konden kopen, zijn ze geslaagd, en zeker ook goed! Een heerlijke bank. Wat verlang ik er na, om straks thuis weer heerlijk in een bank te ploffen voor de tv, of gewoon met een kop thee. Heerlijk relaxt.

Het einde van het jaar nadert. Vreemd genoeg is dit ieder jaar toch weer een vreemd idee. Een nieuw kalender jaar. Wat is er toch veel gebeurd. Op facebook zie je in vogelvluchten voorbij komen wat de hoogte punten van het jaar waren voor sommige mensen. Bijzondere momenten, mooie momenten maar ook veel verdrietige momenten. Kerst en oud en nieuw zijn op reclame de mooiste dagen van het jaar. De gezelligheid straalt van de foto's en commercials af. Zo hoort het, althans dat laat de wereld zien. Juist in deze bijzondere dagen wanneer je verbinding nodig hebt met je familie en dierbare, merk je en ervaar je dat dit niet altijd kan. Nu zit ik in het buitenland en mis ik het enorm, maar ik weet ook heel goed dat er nog vele andere zijn waarbij de situatie net even wat anders ligt en die niet zo makkelijk bij hun familie kan zijn. Of dat je een familielid mist. Speciale dagen, zijn vaak de moeilijkste dagen voor iemand die verdriet heeft. Personen die gemist worden. Of dat je kerst misschien wel in het ziekenhuis moet vieren. Nee, kerst en oud en nieuw zijn voor vele mensen moeilijke dagen. Eenzame dagen, verdrietige rouwende dagen. Maar boven dat alles heb ik ook gemerkt dat het wel bijzonder is dat we deze dagen mogen hebben. Wat nou als we geen kerstdag zouden 'vieren'? Dan zouden we geen één dag in het jaar hebben, die vast gepland is om samen met je dierbare samen te zijn. Dat zou ook raar zijn. Zo'n einde van het jaar heeft ook wel weer iets speciaals. Samen, verbonden met elkaar, waar ook in de wereld. Het gaat je aan het denken zetten, wanneer je beseft wat het leven echt inhoud. Wat vind je belangrijk en war leef je voor.

Afgelopen jaar begon luxe. We reden een nieuwe auto uit de showroom, waar ik al flink wat km mee mocht rijden.

Samuel die bij ons woonde en zijn leven met ons deelde. Dit was echt een goede en leuke ervaring. We hebben nog steeds contact met hem en hij vond het ook heel leuk. Hij wil zelfs terugkomen!

Mijn lieve vriendinnetje Renee uitgezwaaid, maar ook gevolgd wanneer zij in het buitenland verbleef.

De dikke pak sneeuw van januari! :-) blijft leuk om sneeuw op je verjaardag te hebben.

Veel leerzame momenten met behulp van mijn coach!

Ons eind project van het derde jaar af mogen sluiten met een voldoende!

Opnieuw mogen genieten van de big event 2013 met meer dan 1000 bezoekers!

Het moment dat vast gesteld werd dat lactose echt Not Done is voor mij.

Weekendje weg met de hele familie vanwege de 37 jaar huwelijk van onze ouders.

Enorm genoten van de verschillende foto's shoot die ik het afgelopen jaar weer heb mogen doen en maken.

De elle lange voorbereiding op Zuid Afrika. Sponsoring, eigen kaarten collectie en de vele gebeden die ik heb mogen ontvangen voor deze bijzondere reis van twee en halve week. Wat heb ik daar van genoten om (weer) in Afrika dienstbaar te mogen zijn. Enorm veel geleerd en gezien. Ontdekt en genoten van de cultuur. Het was echt heel speciaal en super tof om dit samen met Aliette mogen beleven. Samen hebben we de voorbereiding kunnen doen, en dit had niet beter gekund. Bijzonder! Thank God


De reis naar Curacao stond al vrij snel gepland na de terugkomst van Afrika. 10 dagen om precies te zijn. Met een trein vaart is dit alles gedaan. Soms even wat te veel, maar het is allemaal gelukt. Eerst naar Afrika, daarna naar Curacao. En nu..

Nu is ook dit avontuur alweer bijna afgelopen. Ik geniet nu heerlijk van de laatste drie weken vakantie. Waarin A en Dj nog komen! Super lief!!! en bijzonder. Zij komen lekker vakantie vieren en mijn halve jaar samen af te sluiten op het Dushi Curacao! Wat een prachtig jaar, vol bevestigingen vanuit de Hemel. Bijzondere nieuwe vriendschappen en zeker bijzonder vele nieuwe leerzame ontdekkingen.

Met alle ups en down's samen gebonden was 2013 zeker een gezegend jaar. God dankbaar met heel mijn hart voor Zijn plan met mijn levensweg. Ik zie uit wat gaat komen in het nieuwe jaar.

- Afstuderen
-Creatieve plannen die op de plank liggen
- het leven van een echte werknemer ;-)
-...

Wat de toekomst brenge moge!


voor foto's zie mijn facebook


  • 31 December 2013 - 03:49

    Mir:

    Nog een plan:
    -terugkomen en op de bank filmpjes kijken in ons nieuwe huis in Curaçao
    -je natuurlijk ook in Nederland blijven inzetten voor CARF

    :-) xox

  • 31 December 2013 - 09:44

    Gerda Seppenwoolde:

    Mooi verslag en Gods zegen voor de toekomst en geniet nog van je laatste weken opCuracao ,je zult de Zon missen

  • 31 December 2013 - 11:36

    Jeanet:

    Lieve Sandra,

    Ik heb genoten van je verslag! We wensen je nog 17 mooie, liefdevolle, gezellige en zonnige dagen toe!

    Liefs, Wim en Jeanet

  • 31 December 2013 - 13:32

    Jennet:

    Ha Sandra !!

    Prachtig verhaal weer om te lezen, zo op de laatste dag van dit jaar. Ze zijn hier al enorm aan het knallen met het vuurwerk.... heb je daar ook vuurwerk ? Niks aan , maar goed, heurt ter bie ;-)

    Morgen zullen we je missen bij de ' familie bijeenkomst " op nieuwjaar maar we zullen er 1 op je drinken ! Een goede jaarwisseling gewenst en heel veel liefs oet Riessen !!

  • 31 December 2013 - 13:36

    Ineke Borger:

    lieve Sandra,

    een mooi verslag heb je weer.
    Geniet nog van de tijd die je bent op Curacao.
    Al deze dagen zijn dagen waarin je terugkijkt, en die soms moeilijk zijn.
    En het jaar is bijna ten einde. Maar we geloven dat God ons zal leiden ook in 2014.
    Een gezellige en goede jaarwisseling gewenst, en Gods zegen voor het nieuwe jaar.
    Dikke knuffel van Ineke borger

  • 31 December 2013 - 13:58

    Marianne Dannenberg:

    lieve kind je pa en ma zijn op 7 juni 1978 getrouwd dat is 35 jaar ! het gaat al zo snel, ik weet nog zo goed dat jij geboren bent 's morgens om even voor half elf. En nu blw mag je in januari al 24 jaar worden.
    niet te geloven toch ?
    ik kan niet wachten om je weer gezond in de armen te sluiten.
    xxx dikke knuffel van je mam

  • 01 Januari 2014 - 09:31

    Andra:

    Dikke knuffel!

  • 06 Januari 2014 - 16:23

    Ineke Borger:

    Ha Sandra,

    Wat leuk dat A en DJ bij je op bezoek komen en vakantie vieren.( ik hoorde het gisteren van hun ook (in BS)
    Gezellig, weer nederlandse mensen over de vloer.
    Geniet deze laatste 2 weken nog volop.
    Doe A en DJ de hartelijke groeten van mij.
    En voor jou een warme groet, of een frisse groet ( met die warmte daar) kies maar.
    Het is alle 2 van harte gemeend!

    Tot ziens op nederlandse bodem Liefs ineke borger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Stagelopen in Curaçao

Reclamebureau in Curaçao

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

De omgekeerde Cultuurshock

07 Januari 2014

7 januari

30 December 2013

30 december 2013

23 December 2013

22 december

12 December 2013

11 december
Sandra

Mijn blog om op de hoogte te blijven van mijn avontuur

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 12056

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Stagelopen in Curaçao

Landen bezocht: